Dobre praktyki zakupowe w pigułce

Wraz z premierą drugiego poradnika zakupowego (więcej patrz tutaj) udostępniamy infografikę z wybranymi dobrymi praktykami zakupowymi. Plansza ta pozwala na szybkie skonfrontowanie stosowanych przez siebie rozwiązań przez pryzmat etapu rozwoju organizacji. Jest to swojego rodzaju wizualny drogowskaz, którego celem jest wywołanie refleksji i inspiracji do zmian. Projekt infografiki ma charakter otwarty zachęcam więc do zgłaszania uwag, poprawek oraz do dyskusji. Ze zgłaszanych dotąd usprawnień pojawiła się potrzeba stworzenia wersji angielskiej. Obiecuję, że takowa niedługo powstanie.

Zachęcam do czytania oraz udostępniania grafiki znajomym – osobom pasjonującym się zakupami w biznesie i zainteresowanych udoskonalaniem swojego warsztatu zarządzania zakupami.

platforma zakupowa - Dobre praktyki zakupowe w biznesie - wersja 1.0
Dobre praktyki zakupowe w biznesie

Widoczne na grafice praktyki dla biznesu to zestaw metod, narzędzi, systemów i technik, które usprawniają proces zarządzania zakupami. Dodatkowo nałożenie ich na oś rozwoju organizacji daje perspektywę i kontekst wspomagający podjęcie decyzji o ich zastosowaniu. Nie wszystkie jest sens stosować. Więcej o dobrych praktykach, ich wzajemnych powiązaniach i przykładach zastosowania w biznesie można przeczytać w poradniku pt. ” Klucz do zakupów w firmie. Czyli od praktyków dla praktyków.” wydawnictwa Open Nexus.

Dobre praktyki zakupowe to również dobry początek do poszerzania swojej wiedzy o zakupach! Jednocześnie pamiętaj prawdziwa mądrość polega na tym, że posiadając wiedzę korzystasz z niej. Zatem życzę powodzenia w praktycznym, zdyscyplinowanym wykorzystaniu choć jednej z propozycji zawartych w infografice Dobre Praktyki Zakupowe w Biznesie.

 



O autorze

Michał Masadyński

Ekspert w zakresie optymalizacji procesów operacyjnych spółek, od 13 lat wspiera firmy w udrażnianiu przepływów materiałowych i informacyjnych. Specjalista Lean Managament, lider i menedżer w firmach produkcyjnych. Reorganizował m.in. procesy Procure to Pay, włączając w to uruchomienie platform zakupowych. Autor artykułów o tematyce lean i myślenia systemowego.


Przeczytaj także


Zostaw komentarz

Twój email nigdy nie będzie opublikowany. Wymagane pola zostały oznaczone *

*
*

MENU