MAPOWANIE STRUMIENIA WARTOŚCI W OBSZARZE ZAKUPÓW.

naglowek

W jaki sposób mapowanie strumienia wartości zwiększa efektywność operacyjną organizacji?

Czy transakcyjny proces zakupów może być szczupły?

Ile jest marnotrawstwa w procesie?

Bukowski Na te i inne pytania odpowie Damian Bukowski– Business Unit Purchasing Group Manager w SKF Polska S.A. Posiadający kilkuletnie międzynarodowe doświadczenie w obszarze zakupów materiałów bezpośrednio jak również pośrednio produkcyjnych. Umiejętności poparte sukcesami zawodowymi w dziedzinie zintegrowanej redukcji kosztu, obniżaniu całkowitego kosztu własności (TCO) jak również transakcyjnej poprawy efektywności procesu zakupowego.

Mapowanie strumienia wartości (ang. Value Stream Mapping) służy usprawnieniu przepływu wartości w przedsiębiorstwie.

„W klasycznych organizacjach procesy zakupowe postrzegane są przez pryzmat generowanych oszczędności dla firmy.
To podejście coraz częściej jest wypieranie przez metodologię lean, gdzie proces zakupu rozpatruje się w kategoriach generowania wartości dodanej dla przedsiębiorstwa, gdzie szybkość i elastyczność zyskuje kluczowe znaczenie.
Ta subtelna zmiana, pozwala spojrzeć na proces realizowany przez kupca w odmienny sposób.”

Gdy dany proces zakupowy, nie generuje korzyści dla firmy, lecz jest niezbędny do jej właściwego funkcjonowania, istotnym jest zintensyfikowanie działań zmierzających do maksymalnej optymalizacji tego procesu.
W ostatecznym rozrachunku, firma zwiększa zasoby, których dostępność jest zawsze ograniczona – czas…

19 maja 2016 nie może Ciebie zabraknąć podczas sesji
Strategie i praktyki zakupowe!

ZAREJESTRUJ

Polski Kongres Logistyczny LOGISTICS 2016 (18-20 maja 2016) to trzydniowe wydarzenie z obszaru Zakupów, Logistyki i Produkcji. W ramach kongresu po raz pierwszy zapraszamy na całodniową sesję: Strategie i Praktyki Zakupowe, która odbędzie się w dniu 19 maja 2016.

Sesja przeznaczona jest dla osób realizujących zakupy w przedsiębiorstwach, jak również dla wszystkich, których interesują najnowsze trendy w tej dziedzinie. Poprzez praktyczne spojrzenie na procesy zakupowe, chcemy zainspirować do wprowadzenia zmian oraz dobrych praktyk we własnej organizacji. W trakcie sesji poruszymy między innymi tematykę zarządzania ryzykiem w łańcuchach dostaw, mapowanie strumienia wartości w obszarze zakupów, negocjacji z uwzględnieniem TCO.

Postaramy się również odpowiedzieć na pytania:

  • kiedy warto podnieść rangę zakupów w firmie?
  • czy warto tworzyć zakupowe Centra Usług Wspólnych?
  • czy formuła cenowa jest optymalnym narzędziem w pracy działu zakupów?

Swoimi doświadczeniami podzielą się managerowie zakupów m.in. Ruukki, Kilagro, Grupa Enea, SKF, Carlsberg, URSUS.

Zapraszamy na Poski Kongres Logistyczny LOGISTICS 2016

stopka



O autorze

OPEN NEXUS

Wpis pochodzi z archiwum Opennexus lub dotyczy informacji ogólnych.


Przeczytaj także


Zostaw komentarz

Twój email nigdy nie będzie opublikowany. Wymagane pola zostały oznaczone *

*
*

MENU