WARSZTATY DLA MENEDŻERÓW ZAKUPÓW 12.04.2016

Platformy zakupowePlatformy zakupowe Open Nexus

„Walka z rutyną lub patologią, efektywność wyszukiwania nowych dostawców”

W dniu 12 kwietnia 2016 roku odbył się już jedenasty cykl warsztatów organizowanych przez Open Nexus dedykowanych menadżerom Zakupów. Głównym założeniem warsztatów było dzielenie się doświadczeniami w obszarze zakupów przez osoby działające w obrębie różnych branż i gałęzi biznesu.

Moderatorzy: Grzegorz Klimarczyk (OpenNexus) i Andrzej Zawistowski (PSML)

Agenda warsztatów:

1. Panel 1 ­ Renata Szymankiewicz ­ Sivantos (Grupa SIEMENS)

2. Panel 2 ­ Grzegorz Olechniewicz ­ GOODMAN

3. Panel 3 ­ Grzegorz Socha ­ Husqvarna Poland Sp. z o.o.

O czym rozmawialiśmy?

Warsztaty poruszyły wiele istotnych kwestii, z którymi każdy ma styczność w życiu

codziennym w pracy. Wystąpienia kolejnych prelegentów zainspirowały uczestników do

gorącej dyskusji, w której menedżerowie wymieniali się nie tylko swoimi doświadczeniami,

ale także wspólnie poszukiwali odpowiedzi na kluczowe pytania z zakresu moralności i etyki

pracy. Poruszano takie zagadnienia, jak:

❏ etyka relacji pracodawca ­ pracownik,

❏ poszukiwanie nowych dostawców,

❏ walka z nadużyciami (korupcja w zakupach),

❏ identyfikacja nieetycznych zachowań w miejscu pracy, w tym oszustwa.

Każdy z uczestników prezentował inne podejście do kolejno poruszanych kwestii, co czyniło dialog między nimi niezwykle interesującym. Poruszana podczas warsztatów problematyka pozwoliła na poznanie praktyk motywacji pracowników na przykładzie konkretnych przedsiębiorstw. Moderator Andrzej Zawistowski

poprowadził z jednym z prelegentów żywą dyskusję o transparentności zakupów, moralności i uczciwości pracowników. Cały cykl warsztatów był przestrzenią zaangażowanej wymiany poglądów, doświadczeń, uwag i odmiennych punktów widzenia. Dostrzeżono szerokie spektrum problemów kluczowych dla tematu.

Były to między innymi:

❏ strategie motywowania pracowników,

❏ walka z patologiami,

❏ nepotyzmem i mobbingiem w miejscu pracy.

Spotkanie pozwoliło na uważny wgląd w obszar dyrektyw etycznych i moralnych, co w przyszłości, mamy nadzieję, zaowocuje pełniejszym zrozumieniem podstawowych problemów tej natury, a tym samym – lepszą współpracą.

Starano się odpowiedzieć na pytania:

❏ Jak rozwiązywać problem nadużyć, oszustw i łapówkarstwa w firmie?

❏ Jak motywować pracowników i walczyć z rutyną w miejscu pracy?

Wnioski wynikające z dyskusji:

❏ Każdy z nas zobowiązany jest zachować etykę pracy, a wszelkie nieetyczne zachowania powinny być zgłaszane,

❏ Dzięki transparentnemu systemowi zakupów jesteśmy wstanie skutecznie przeciwdziałać nieetycznym działaniom,

❏ Relacje wewnątrz firmy to najważniejsza rzecz, a zatem każdy dział powinien ze sobą współpracować, oraz znać swoje potrzeby,

❏ Szanowanie dostawców oraz odpowiedni system ich wyboru to droga do sukcesu,

❏ Największym problemem jest prostota nadużyć, dlatego kontakt z dostawcą jest istotny,

❏ Pracownicy powinni znać swoją wartość dla firmy, oraz rozumieć potrzeby innych, dlatego tak ważne jest socjalizacja grupy poprzez wspólne wyjścia integracyjne, wspólne cele i zaufanie.

Zachęcamy też do przeczytania artykułu dot. korupcji w zakupach.

 

Platformy zakupowe - szkolenia



O autorze

OPEN NEXUS

Wpis pochodzi z archiwum Opennexus lub dotyczy informacji ogólnych.


Przeczytaj także


Zostaw komentarz

Twój email nigdy nie będzie opublikowany. Wymagane pola zostały oznaczone *

*
*

MENU