MAPOWANIE STRUMIENIA WARTOŚCI W OBSZARZE ZAKUPÓW.

naglowek

W jaki sposób mapowanie strumienia wartości zwiększa efektywność operacyjną organizacji?

Czy transakcyjny proces zakupów może być szczupły?

Ile jest marnotrawstwa w procesie?

Bukowski Na te i inne pytania odpowie Damian Bukowski– Business Unit Purchasing Group Manager w SKF Polska S.A. Posiadający kilkuletnie międzynarodowe doświadczenie w obszarze zakupów materiałów bezpośrednio jak również pośrednio produkcyjnych. Umiejętności poparte sukcesami zawodowymi w dziedzinie zintegrowanej redukcji kosztu, obniżaniu całkowitego kosztu własności (TCO) jak również transakcyjnej poprawy efektywności procesu zakupowego.

Mapowanie strumienia wartości (ang. Value Stream Mapping) służy usprawnieniu przepływu wartości w przedsiębiorstwie.

„W klasycznych organizacjach procesy zakupowe postrzegane są przez pryzmat generowanych oszczędności dla firmy.
To podejście coraz częściej jest wypieranie przez metodologię lean, gdzie proces zakupu rozpatruje się w kategoriach generowania wartości dodanej dla przedsiębiorstwa, gdzie szybkość i elastyczność zyskuje kluczowe znaczenie.
Ta subtelna zmiana, pozwala spojrzeć na proces realizowany przez kupca w odmienny sposób.”

Gdy dany proces zakupowy, nie generuje korzyści dla firmy, lecz jest niezbędny do jej właściwego funkcjonowania, istotnym jest zintensyfikowanie działań zmierzających do maksymalnej optymalizacji tego procesu.
W ostatecznym rozrachunku, firma zwiększa zasoby, których dostępność jest zawsze ograniczona – czas…

19 maja 2016 nie może Ciebie zabraknąć podczas sesji
Strategie i praktyki zakupowe!

ZAREJESTRUJ

Polski Kongres Logistyczny LOGISTICS 2016 (18-20 maja 2016) to trzydniowe wydarzenie z obszaru Zakupów, Logistyki i Produkcji. W ramach kongresu po raz pierwszy zapraszamy na całodniową sesję: Strategie i Praktyki Zakupowe, która odbędzie się w dniu 19 maja 2016.

Sesja przeznaczona jest dla osób realizujących zakupy w przedsiębiorstwach, jak również dla wszystkich, których interesują najnowsze trendy w tej dziedzinie. Poprzez praktyczne spojrzenie na procesy zakupowe, chcemy zainspirować do wprowadzenia zmian oraz dobrych praktyk we własnej organizacji. W trakcie sesji poruszymy między innymi tematykę zarządzania ryzykiem w łańcuchach dostaw, mapowanie strumienia wartości w obszarze zakupów, negocjacji z uwzględnieniem TCO.

Postaramy się również odpowiedzieć na pytania:

  • kiedy warto podnieść rangę zakupów w firmie?
  • czy warto tworzyć zakupowe Centra Usług Wspólnych?
  • czy formuła cenowa jest optymalnym narzędziem w pracy działu zakupów?

Swoimi doświadczeniami podzielą się managerowie zakupów m.in. Ruukki, Kilagro, Grupa Enea, SKF, Carlsberg, URSUS.

Zapraszamy na Poski Kongres Logistyczny LOGISTICS 2016

stopka

Artykuły

Zespół Sprzedaży bez prowizji, czy to możliwe?

Będę się tutaj dzielić z Wami wrażeniami i odczuciami Handlowców związanymi z transformacją działu Sprzedaży z modelu “kapitalistycznego” (kij, marchewka, hierarchia)  w model turkusowy oparty

Open Nexus Sp. z o.o.

Bolesława Krzywoustego 3,

61-144 Poznań

NIP 7792363577